.:. بید قرمز .:.

می نویسم تا فراموش نکنم، که بوده ام.

.:. بید قرمز .:.

می نویسم تا فراموش نکنم، که بوده ام.

توهین و پنهان شدن!

امروز داشتم وبگردی می کردم که به این مطلب رسیدم. با نوشته های این نویسنده موافقم چرا یه عده از زنها در پشت مردها پنهان می شن. که خودم گاهی اوقات یکی از همین افراد می شم! با خوندن این مطلب روی این مسئله کلی فکر کردم که دلیل یه سری از کارهایی رو که خودم در این زمینه انجام می دم رو پیدا کنم، خیلی وقتها وقتی یه مرد برای انجام کاری جلو می ره جواب می گیره ولی اگه یه زن برای انجام همون کار جلو بره جوابش رو نمی گیره. چند روز پیش برای خودم یه اتفاق در همین زمینه پیش اومد:

من به خاطر انجام کارهای حسابداری و بانکی شرکت پدرم زیاد بانک می رم. اغلب هم چک ها رو برای وصول شدن سر حساب می ذاریم و در این زمینه مشکلی ندارم.

چند روز پیش یه چک داشتیم که مال قرض الحسنه انصار بود(و من اونجا حساب ندارم.) مبلغ چک هم بالا بود. و چک در وجه شخص خاصی بود ولی به حواله کرد چک خط نخورده بود، و خود اون شخص پشت چک رو امضا هم کرده بود. من با کارمند بانک صحبت کردم و گفتم که می خوام پول رو به صورت بین بانکی بگیرم. تا چک رو دید با وجود اینکه من کارت شناسایی هم داشتم بهم گفت رئیس باید تایید کنه. رفتم پیش رئیس. بهم گفت: مبلغ چک بالاس و حتماً باید شخصی که در وجهشون چک نوشته شده خودشون پول رو بگیرن. من خیلی سعی کردم که با چند تا تلفن قضیه رو فیصله بدم و پولو بگیرم  ولی موفق نشدم. تا اینکه فردای همون روز شوهر خالم پول چک رو بدون هیچ دردسری گرفت. و هیچ صحبتی هم در رابطه با اینکه مبلغ بالا هستش نزده بودن. من دیگه داشتم آتیش می گرفتم. من که هیچ منع قانونی نداشتم پس چرا پول چک رو به من ندادن! این بزرگترین توهینی بود که تا حالا به من شده بود. به بابا که میگم اخه چرا؟ می گن چون دختر بودی بهت ندادن. شوهر خواهرم می خنده می گه: به سن و سالت نمی خوره از این چک ها دستت باشه، گفتن حتماً چکو پیدا کردی! البته من خودم به قولی شل وا دادم اگه محکم وایساده بودم و م گفتم که این چک خرج شده و الان دست منه و هیچ منع قانونی هم نداره شاید جور دیگه ای با هام رفتار می شد. (ولی بعدن اینو فهمیدم که دلیل رئیس اصلاْ قابل قبول نبوده!)

حالا در جواب این دوست عزیز باید بگم یه موقع هایی هست که متاسفانه قبولمون ندارن برای همینه که ما خواسته یا ناخواسته پشت سر مردها پنهان می شیم!

ولی هیچ وقت دست از تلاش برای ثابت کردن توانایی هام به اونایی که قبولم ندارن بر نمی دارم. درسته که صد در صد موفق نبودم ولی همیشم بی جواب نمونده.

نظرات 1 + ارسال نظر
نازلی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 21:43 http://naazlii.blogspot.com

ممنون بابت کامنت و همدردیتون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد